Sporty Walki i Sztuki Walki - Fight Club Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Zbijanie wagi
Autor Wiadomość
Spitfire

Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 44
Wysłany: 2007-08-07, 13:24   Zbijanie wagi

http://www.tkd.4.pl/

Tłumaczenie: pinecone85 / www.sfd.pl
Żródło: www.graciemag.com

Czy kiedykolwiek ogladales walke dwoch zawodnikow w ramach jednej kategorii wagowej,dwóch której to jeden z zawodnikow wyglądał na duzo ciezszego i większego,mimo ze dzien wczesniej podczas wazenia waga wskazywala ta sama liczbe?Czy kiedykolwiek zastanawiałaś się jak zawodnicy potrafia stracic tych 3-4 kg w ciagu jednego dnia przed wazeniem i zaraz po nim,tuz przed przed walka odrobic stracone kg bez zadnych efektow chorobowych?

Jeżeli twoja odpowiedz na dwa powyższe pytania brzmi tak,to na pewno pokochasz niniejszy artykul.Zamierzam w nim odlosnic podstawy sztuki zrzucania wagi przed zawodami sportowymi.Jezeli będziesz podążał prawidłowo wg wskazówek tu zawartych,nie tylko zmniejszych znacznie ryzyko komplikacji podczas całego procesu,ale także Twoje przygotowanie będzie o jeden stopien wyższe.

Podczas mych lat treningu sportow walki,największym problemem wiedzy o treningach dla zawodnikow było jak poradzic sobie z ich przemiana materii.W obrebie realiow tego obszaru była nawet w mniejszym stopniu wiedza nt. manipulacji waga zawodnika,to wszystko jest ze soba związane.Tyle, ze ja nie będę pisal tutaj o zmianie diety etc.Chodzi mi tutaj o raptowne zmniejszenie wagi,a nastepnie natychmiastowe jej zwiekszenie tuz po okresie wazenia

Jak wczesniej wspomniałem,zrzucanie wagi jest pewna forma sztuki.Wymaga ona bowiem zarówno umiejetnosci jak i Wiedzy i doświadczenia.Mialem okazje widziec okropne przypadki kiedy to sportowcy zrzucali wage zbyt szybko,zbyt duzo,zbyt wolno,nie nawadniali prawidłowo organizmu czy tez nieodpowiednio się odzywiali po okresie wazenia.Pod koniec tegoz artykulu jednakowoz,żaden z tych błędów nie powinien się Wam przydarzyc.

Ludzie nie zainteresowani sportami walki,nie wiedza i nie rozumieja całego tematu a także potrzeby ukierunkowania się zawodnikow na problematyke zrzucania wagi,poprzez restrykcje w zakresie spozywania jedzenia i picia.Zazwyczaj podaje na to przykład zawodow,w których to atleci podzieleni sa na szereg kategorii wagowych.Naprawde wielu zawodnikow scina wage by dostac się do kategorii wagowej nizej,tylko po to by odzyskac utracone kilogramy tuz po wazeniu. Przewaga zdobywana jest również w ich umysłach,maja oni bowiem świadomość bycia większym,ciezszym i cielniejszym niż ich przeciwnik(oczywiście dopóki tez nie uczyni tego samego).

Jeżeli wazenia odbywa się dzien przed samymi zawodami tudzież walka,zawodnik ma jakies 20-30 godzin na odbudowanie swego ciala po procesie scinania wagi.Wszyscy ci którzy intersuja się mma i którzy oglądają walki Mata Hughes`a czy tez Tito Ortiza wiedza o czym mowie.Zawodnicy ci,za każdym razem walczac z kims innym w tej samej kategorii wagowej,zdaja się na widza być duzo większymi i ciezszymi.

Każdy może szybko obmyslec pewien sposób na sciecie wagi.Mozecie przestac jesc i pic,możecie ćwiczyć do upadłego w ciezkich ubraniach,albo gnic przez pol godziny w saunie.Wszystkie te metody będą w jakims stopniu efektywne z punktu widzenia zrzucania wagi przed walka bądź turniejem ,jeśli oczywiście dokonane będą w sposób prawidłowy.Tyle ze co z prawidłowym przywracaniem utraconej wagi i terminowymi działaniami by być gotowym do walki?Tutaj zwykle nie macie odpowiedzi.Nie zapominajcie ze rekonstrukcja ciala jest,jeśli nie bardzo to rownie wazna jak scinanie wagi.

Ta czesc zamierzam poswiecic na odslone technik zrzucania wagi. Przed przytoczeniem tychże,musze przypomniec wam o tym ze wasza dieta musi być stabilna. Przed calym procesem musicie wazyc maksymalnie ok. 3-4 kilogramow wiecej,niż waga która chcecie osiągnąć. Cokolwiek wiecej niż ta liczba i sprawy zaczynaja przybierac nieciekawy obrot.Wszystko to oznacza,ze musicie kontrolowac Wasz codzienny nabor kalorii na długo przed walka.Poprzez dopilnowanie tego będziecie mieli duzo mniej obaw gdy termin zawodow będzie się zbliżał.

Najprostsza i najbardziej efektywna drogoa do utraty wagi jest zredukowanie spozywania płynów.Twoje cialo stale traci plyny podczas oddychania,pocenia się czy tez oddawania moczu.Kazda minuta i godzina która upływa bez uzupełniania plynu,powoduje utrate wagi.Ten proces nie pobiera zadnej dodatkowej energii od zawodnika i możesz stracic nawet 2-2,5 kg w 24 godziny bez picia. Moi zawodnicy nigdy nie przekraczaja 24 godzin bez płynów i zazwyczaj zaczynamy restrykcje płynów na około 24 godziny przed okresem wazenia.Tuz przed okresem restrykcji plynowej należy zastosowac kilka pewnych sztuczek by zwiększyć liczbe traconych płynów przez te 24 godziny. W piatym,czwartym i trzecim dniu przed wazeniem,kaze zawodnikow spożywać około 8 litrow wody dziennie.Kaze im nosic butle wody z soba,po to by wiedzieli ile plynu spożywają.W tym tez momencie zawodnicy mogą się bardziej ograniczyc w spozywaniu soli w swej diecie( nie stosujemy diametralnego odstawienia soli,ale pewne zmniejszenie może być pomocne jak się pozniej przekonacie).

Taka taktyka powoduje duzo wieksze wydalanie moczu niż zwykle.Echo tego będzie kluczowe w ostatnim dniu przed wazeniem.Na dwa dni przed wazeniem,zawodnicy redukuja spozywanie wody do 4 litrow dziennie i rezygnuja w całości z soli w swej diecie.W ostatnim dniu zawodnicy już nie pija,nie spożywają soli a jedynie jedzenie jakie mogą spożywać opisze pozniej.Cale ten proces jest bardzo prosty i wymaga jedynie zaakceptowania i tolerancji na uczucie wysuszenia w ustach.

Innym popularnym sposobem na pozbycia się kg jest "wypocenie" płynów z organizmu. Może nam to zapewnic pozycie się około 2,5-3,5 kg mniej,w zależności od naszej kondycji i stanu zdrowia.Jest do dobra metoda,gdyz nawet jeżeli zawodnik jest szczuply,zawsze sa te litry płynów,które mogą być stracone.Ujemna strona tej metody jest to,iż utrata wagi okupiona jest tutaj dosc dużymi zasobami energii,co może się odbyc mniejszymi zapasami sil podczas walki. Glownym zatem celem tutaj będzie, jak najwieksza utrata wagi przy jak najmniejszym zmeczeniu zawodnika. Najprostsza droga do celu sa cwiczenia.Moga to być bardzo proste cwiczenia jak bieganie,bądź wspinanie się po linie,czy tez bardziej skomplikowane jak cwiczenia Karwio, polegające na stosowaniu technik SW,wliczając chwyty,uderzenie i kopniecia.W zależności od tego jak szybko chcemy wage zrzucic,ile czasu mamy do walki i jaka temperatura panuje w miejscu gdzie przebywamy,lepszym wyborem będzie jedna bądź druga grupa ćwiczeń.Zawodnicy dodatkowo używają,gumowych ubran bądź tez odzieży wyjatkowo ciezkiej po to by zwiększyć temperature cial. Ostrzegam Was jednak przed przegrzaniem organizmu,które jak dotad potrafilo spowodowac nawet śmierć sportowcow. Mamy do zrzucenia Kolo 2-4 kg w ciagu doby,zatem w dazeniu do celu nie musicie stosowac sposobów wyjatkowo drastycznych.

Dodatkowo możecie skorzystac z sauny bądź bardzo goracej kapieli,by stracic dodatkowe gramy.Sauna jest tutaj najskuteczniejszym rozwiązaniem, wystarczy skromna ilość 15-30 minut by osiągnąć zalozony cel.Z niczym nie przesadzajcie,ostatnia rzecz jaka chcemy to utrata zbyt dużej liczby kg.Moi zawodnicy dla kontroli procesu podróżują z waga,po to by sprawdzac postępy.

Kolejnym bardzo dobrym sposobem jest opróżnienie jelit.Wasz przewod pokarmowy liczy sobie dlugie metry,potrafia w nim zalegac nawet o 2-3 kg pokarmu.Material ten już nie wpływa pozytywanie na wasze przygotowanie,zatem jest on zbędny i można się go użytecznie pozbyc.(Jest wiele skutecznych skutecznych ciezkich srodkod przeczyszczających,jednak wy potrzebujecie czegos co dyskretnie i lekko opróżni wasze jelita.Jesli na dwa dni przed wazeniem,zaczniecie spożywać mniejsze ilości jedzenie i wezmiecie taki srodek,najprawdopodobniej w nocy przed wazeniem obudzicie się po to by się wypróżnić( ten kawalek tłumaczyłem spod biurka z lzami w oczach przyp.-redakcja).

Skutecznym,ale niepolecanym przeze mnie sposobem jest stosowanie środków moczopędnych.Oczywiscie celem utraty kolejnych litrow plynu.Jest to jak wspomniałem niebezpiecznie,glownie dlatego ze wpływa ujemnie na balans elektrolitow w organizmie organizmie ogolny stan przygotowania.Jesli czujecie,ze nie uda Wam się zrzucic wagi,możecie zastosowac ta metode,ale tu proponuje lekkie srodki jak(tutaj autor podaje jakies angielskojęzyczne farmakologiczne g.o.wno).

Jedzenie.Oczywiscie jedzenie jest bardzo istotne.Najgorszym co może być,jest dostarczenie zbędnych płynów do organizm poprzez nadmierne spozycie ciężkostrawnych potraw.Musicie jednak utrzymac przez caly proces odpowiedni poziom cukru we krwii,inaczej będziecie czus się okropnie,a także wpłynie to ujemnie na wasz oglny stan.Proponuje zatem spozywanie zbalansowanych batonow białkowych,które dostarcza wam niezbędnego cukru i zostana przyswojone bardzo szybko przez organizm.
_________________
"Nie boje się kogoś kto trenował 10000 kopnięć, boje się tego kto 10000 razy trenował jedno kopnięcie..." - Bruce Lee
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Support forum phpbb by phpBB3 Assistant