Sporty Walki i Sztuki Walki - Fight Club Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Boruta
2010-01-05, 19:02
Różne "sztuki" walki
Autor Wiadomość
h4tt0ri 

Wysłany: 2010-01-05, 18:39   Różne "sztuki" walki

Witam, jestem nowy na tym forum i podejrzewam że dość często udzielacie odpowiedzi na podobne i następujące pytania, z góry proszę o cierpliwość xp ah i od razu chciałbym przeprosić moderatorów jeśli temat wylądował w nieodpowiednim miejscu... :(

O co mi chodzi?
Chcę dowiedzieć się czegoś na temat kilku sztuk walki oraz poznać wasze opinie - osób uprawiających te sporty.

Wprowadzenie.
Mam 20 lat, jestem studentem Politechniki Wrocławskiej. Od małego chciałem uprawiać jakiś sport walki, no ale jakoś nic z tego nie wyszło z różnych powodów. Dziwnym trafem jakoś tak złożyło się że na mojej uczelni mam do wyboru szeroki zakres zajęć WF do wyboru gdzie między innymi znajduje się też kilka sportów walki. Jak to zobaczyłem chciałem się po prostu wyżyć i zapisać na kick-boxing, ale po namowie kolegi który stwierdził że "nie chce dostawać po mordzie z samego rana" doszliśmy do konsensusu i zapisaliśmy się na Aikido [wiem, że jest wiele sporów czy Aikido jest sztuką walki czy też nie, ale dla uproszczenia w tym temacie przyjmijmy że jest]. O dziwo mimo iż byłem nastawiony raczej bardzo sceptycznie, bo z tego co słyszałem od ludzi to nie jest sport w którym można się wyżyć czy po prostu "pobić", to spodobało mi się. Nasz sensei [mgr P. Masztalerz (4 dan)], powiedział że dla studenci Politechniki mogą raz w tygodniu dodatkowo przyjść na trening do dojo bez dodatkowych opłat, więc zacząłem tam też się pojawiać bo samo ruszanie się i robienie czegoś sprawia dużo przyjemności [trenowałem 7 lat tenis ziemny i 4 lata koszykówkę]. Zadecydowałem że tym razem nie zrezygnuję i nie zaprzepaszczę szansy i zaraz po semestrze zapiszę się na Aikido na sta